• ESPRIT NOWA KOLEKCJA 2018
      baner fb
      Czytaj dalej
      ESPRIT Spring/Summer 2018 Wiosenne przebudzenie marki ESPRIT w najnowszej kolekcji zegarów na sezon Wiosna/Lato 2018:) Mocno zredukowane linie, zdecydowanie bardziej minimalistyczny design i modny styl…
    • AIKON AUTOMATIC
      AI6008_SS002_430_small internet
      Czytaj dalej
      W DRODZE DO SUKCESU Obiecane nowe dzieło Maurice Lacroix ujrzało światło dzienne podczas tegorocznych targów Bazylea 2018. Dwa lata po wprowadzeniu wersji kwarcowej modelu AIKON…
    • Burgundowa Fiaba Valentine od Maurice Lacroix
      FA1004-PVP11-550-1_PR smalll
      Czytaj dalej
      Dla kobiet, które lubią się wyróżniać Fiaba Valentine to specjalne, limitowane wydanie zegarka marki Maurice Lacroix celebrujące miłość i kobiecość. Olśniewa elegancją i wzbogaca kolekcję…
    • ESPRIT KOLEKCJA WIOSNA/LATO JUŻ JEST!
      baner ss2017
      Czytaj dalej
      Nowa kolekcja marki ESPRIT- Spring/Summer 2017- z jej dwoma przewodnimi motywami: Dream state i Energetic Leisure perfekcyjnie wpasowała się w nadchodzące trendy. Przewaga naturalnego piękna…
    • Contintental no.16105 – szwajcarska elegancja
      Zegarek_Continental_no_16105_Gold
      Czytaj dalej
      Continental no.1610 Sygnowane prestiżowym znakiem SWISS MADE, zegarki CONTINENTAL w pełni na niego zasługują. Marka przywiązuje szczególną uwagę do jakości swoich wyrobów. Materiały użyte do produkcji to…
Home / Cover / Wywiad z CEO marki COVER

Wywiad z CEO marki COVER

Historia marki opowiedziana przez samego właściciela firmy.

Początki działalności i rozwój

Jak marka COVER rozwijała się przez ostatnie 10 lat?

Jeszcze kilka lat temu byliśmy znani w Szwajcarii i krajach Bliskiego Wschodu. Z biegiem czasu zyskaliśmy międzynarodową rozpoznawalność. Dziś  marka COVER jest obecna na największych światowych rynkach.

Jaki obecnie jest status marki?

Marka COVER zyskała na ożywieniu gospodarczym w latach 2004-2008. W tym okresie nasze zegarki zagościły w 45 krajach na całym świecie.

Jakie czynniki wpłynęły na rozwój marki w ostatnich latach?

COVER przez długi czas miał status marki niszowej. Momentem przełomowym było przedstawienie nowego, bardziej przystępnego dla szerokiej publiczności designu. Zabieg ten miał na celu wprowadzenie marki na arenę międzynarodową. Dzięki solidnemu finansowemu zapleczu byliśmy w stanie zainwestować w nowe kolekcje poparte odpowiednią reklamą. Dużo zawdzięczamy również współpracy z naszymi partnerami międzynarodowymi. W znacznym stopniu przyczynili się oni do sukcesu marki. Nie mniej istotni są sami pracownicy firmy. Wielu z nich od lat niezmiennie piastuje kluczowe stanowiska, niektórzy od ponad 20 lat są częścią zespołu.

Gdzie dziś obecny jest COVER? W jakich krajach odnieśliście największy sukces?

Obecnie marka COVER jest dostępna na wszystkich kluczowych rynkach pięciu kontynentów. Oczywiście obecność w Szwajcarii ma dla nas szczególne znaczenie. Znajduje się tam aż 175 punktów sprzedaży oferujących nasze czasomierze.  Firma wypracowała mocną pozycję na najważniejszych rynkach europejskich tj. w Niemczech i we Francji. Nie mniejszy sukces odniosła w północnej i wschodniej Europie. Strzałem w dziesiątkę okazało się otwarcie na rynek rosyjski. Obecnie COVER dostępny jest tam w ponad 350 salonach. Marka cieszy się dużą popularnością również w Hong Kongu/Macau, Chinach i Indiach. Warto przypomnieć, że rynek Bliskiego Wschodu był jednym z pierwszych, który zdobył COVER i nadal ma duże znaczenie dla marki.

Pozycja firmy

Jakie strategiczne cele wyznacza sobie marka?

W tym roku planujemy wprowadzić markę COVER do Kanady, Czech i Tajlandii. Kolejne 2-3 lata zamierzamy poświęcić na stopniowe umacnianie pozycji w tych krajach. W przyszłości stawiamy kolejno na rynki w Azji, Singapurze, Malezji i Indonezji.  Chcemy również przybliżyć COVER klientom w Stanach Zjednoczonych.

Czy przy tak zróżnicowanej ofercie, jaką proponuje COVER możliwe jest zdefiniowanie „typowego klienta” marki?

Oczywiście! Jest to osoba, która szczególną uwagę przywiązuje do stylowego wyglądu ale nie zadowoli się zegarkiem typu „fashion”. Klient COVER pragnie zarówno modnego dodatku, jak i szwajcarskiej precyzji.

Kiedy i z jak często przedstawiane są nowe modele?

Zazwyczaj premierą wszelkich nowości są coroczne targi w Bazylei. Jednak w zeszłym roku pokusiliśmy się o zaprezentowanie sześciu nowych modeli podczas międzynarodowego spotkania marketingowego zorganizowanego jesienią przez COVER.

Jakość i precyzja

Co jest brane pod uwagę podczas projektowania nowych modeli?

Przywiązujemy wagę do potrzeb rynku nie tracąc na autentyczności. Każdy z zegarków COVER charakteryzuje modny i atrakcyjny design typowy dla marki.

Gdzie składane są nowe modele?

Wszystkie zegarki COVER powstają w siedzibie firmy w Solothurn pod czujnym okiem mojego brata Stephan’a Ingold, który ściśle współpracuje z zespołem wybitnych szwajcarskich projektantów zegarków.

Watchmaker1-rgb

Plany na przyszłość

Jakie są plany działań marketingowych  na najbliższe 3 lata?

Targi w Bazylei to bez wątpienia najważniejsze wydarzenie w dziedzinie zegarmistrzostwa, w którym można uczestniczyć. Zamierzmy być tam obecni co roku z nowymi, zaskakującymi kolekcjami. Co więcej, skupimy się na nowych kanałach dystrybucji i dalej będziemy wspierać partnerów międzynarodowych w ich staraniach wypromowania marki poprzez reklamę, eventy i szkolenia.

W jaki sposób COVER wspiera salony sprzedaży?

Jedną z najważniejszych kwestii jest zorganizowanie profesjonalnego serwisu na miejscu. W każdym kraju zapewnia go dystrybutor marki. Same zegarki są promowane poprzez kampanie marketingowe koordynowane przez managera sprzedaży w danym regionie. Ponad to posiadamy szeroką gamę materiałów marketingowych, które mają na celu zaakcentowanie obecności COVER w punktach sprzedaży.

Należą do nich m.in. display’e i meble do eksponowania zegarków.

Czy Solothurn (Szwajcaria) pozostanie jedynym miejscem produkcji COVER?

Tak, tylko w ten sposób możemy mieć pełną kontrolę nad jakością i sposobem produkcji naszych wyrobów.

Jak rozdzielone są obowiązki w firmie?

Jestem dyrektorem generalnym firmy, natomiast mój brat Stephan Ingold jest odpowiedzialny za dział projektowania, rozwój produktu i marketing. Za wsparcie naszych partnerów na miejscu i wprowadzanie produktów na nowy rynek odpowiadają kolejno: długoletni pracownik Christoph Schmid (Sales Manager), Martin Buser (area-Sales Manager) i mój zięć Massimiliano Grotto.

Powiązane wpisy